Archieven

Astor 125 Grijs

Als je kiest om met een Orcal Astor 125CC te rijden kies je voor het rijden in stijl maar het is ook kiezen voor een onbetwistbare kwaliteit tegen een onklopbare prijs.

De sixties is nog altijd het symbool van een groot tijdperk van vrijheid en een onuitputtelijke creativiteit dat velen van ons zal bijblijven.

We kijken erop terug met een glimlach. Met passie gemaakt, kwaliteitsvol ontworpen om de tand des tijd te doorstaan.

Het is het beste van de jaren zestig die de geest van Orcal Astor 125 geïnspireerd heeft.

De afwerking is heel hoogstaand, met ondermeer zeer goede lakkwaliteit, chroom spatborden, een esthetisch gevormd zadel en nog veel meer charmante onderdelen.

De Astor 125 is een motorfiets die ontworpen is volgens een veeleisende Franse specificatie waar erg veel zorg werd gedragen voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

De productie wordt in China zorgvuldig gecontroleerd en geverifieerd door de constructeur.

Zijn Yamaha-database-motor met balansas verzekerd een aangename rit.

Classic Desert Storm

De Storm Desert Classic wordt geleverd met een “zand” verfontwerp dat de oorlogs-tijd herinnert, toen de Royal Enfield-motorfietsen hun vermogen en nut in de strijd bewezen door onberispelijke service te leveren aan soldaten die geconfronteerd werden met de moeilijke omstandigheden van de woestijn. Voor een verjongde look en stijl kunt u alleen vertrouwen op een echte Royal Enfield: een luchtgekoelde eencilinder motor, 1950’s stijl gereedschapskisten en nacelle, traditioneel verfontwerp en gepolijste motorcomponenten, deze motorfiets is klaar om u het plezier van moderne motorrijders te brengen, terwijl u de aura van de klassieke eeuwige stijl weerspiegelt.

Classic Squadron Blue

De nieuwe Royal Enfield Classic Squadron Blue is geïnspireerd op de Royal Enfield-motorfietsen die de luchtmacht over de hele wereld bedient, zowel toen als nu.

Classic Chrome

De Royal Enfield Classic Chrome is gebaseerd op de Classic 500 met een royale dosis van chroom. Zoals de Classic 500, behoudt de Classic Chrome de Britse stijl van de jaren 1950: simpel, harmonieus en goed geproportioneerd. De Chrome sport een zitplaats met een leren afwerking en voegt bij aan de visuele aantrekkingskracht van de motorfiets. Gebouwd in ouderwetse metalen, met elegante lijnen van Chrome gecombineerd met een rijke verfafwerking, zo is het ontwerp van het Royal Enfield Classic Chrome een eerbetoon aan de retro look van na-oorlogse Britse motorfietsen.

Classic Battle Green

Battle Green, de Royal Enfield Classic Battle Green wordt geleverd met een verf ontwerp van de oorlogstijd, een tijd waarin de Royal Enfield-motorfietsen hun mogelijkheden en nut in de strijd hebben bewezen door onberispelijke service aan de soldaten. Voor een verjongde look en stijl kunt u alleen vertrouwen op een echte Royal Enfield: een luchtgekoelde eencilinder motor, 1950’s stijl gereedschapskisten en nacelle, traditioneel verfontwerp en gepolijste motorcomponenten, dit motorfiets is klaar om u de plezier van moderne motorrijders te brengen, terwijl u de aura van de klassieke eeuwige stijl weerspiegelt.

Classic 500

Gewapend met een krachtige 500cc motor met brandstof geïnjecteerd en gekleed in een na-oorlogse stijl van ontwapende beroep, belooft deze motorfiets de meest begeerde in de geschiedenis van Royal Enfield te zijn.

Voor degenen die alles willen. Macht, brandstofeconomie, betrouwbaarheid en eenvoud van een klassieke stijl die nooit eerder gecombineerd werd. Classic laat de hoofden draaien niet omdat hij wil maar omdat het niet anders kan. U zult genieten van het ritme, niet alleen voor de muziek die het creëert, maar ook voor het gevoel van kracht in combinatie met kracht die het belichaamt.

Het uitzicht is simpelweg beter als je op een Royal Enfield 500 Classic zit – op de weg of van de weg. Er valt niets meer over te zeggen.

Bullet 500

De nieuwe Royal Enfield Bullet 500 is in wezen de motor met het tijdloze, iconische, handgemaakte ontwerp van de legendarische Bullet, die nu wordt aangedreven met een stevige 500 cc Unit Construction Engine voor betere verbranding, superieure krachtlevering en verbeterde brandstofeconomie.

Nu technologisch uitgerust met moderne technologische vooruitgang, deze motorfiets blijft nog steeds de onberispelijke afstamming die het decennia heeft weerhouden.

De iconische Bullet is nu verkrijgbaar in een hele nieuwe tint van Forest Green met dezelfde aristocratische pinstriping nu in een zilveren afwerking dat symbolisch is van automobiel royalty.

Continental GT

De Continental GT is geïnspireerd door de cafés in de jaren 1960 in vorm en simpliciteit, vangt het gevoel van vrijheid, plezier en reactiviteit. Het traditionele vakmanschap en de moderne technologie zorgen voor een perfecte balans tussen de bestuurder, de machine en het terrein. Het is de lichtste, snelste, krachtigste Royal Enfield in de productie. Het hart van de Continental GT is de herverfde 535cc luchtgekoelde ééncilinder, met een herschikt ECU om punch en reactiviteit te leveren die zo belangrijk zijn voor de café racer.

Royal Enfield heeft ook nauw samengewerkt met Harris Performance op het chassis om het nieuwe dual cradle frame van de Continental GT te creëren. Gecombineerd met een nieuwe vork van 41 mm en dubbele achter schokdempers “Paioli” reageert het chassis vanzelfsprekend op de verzoeken van de piloot. De “Pirelli Sport Demon” banden en de “Brembo” remmen gecombineerd met ABS dragen bij aan deze uitstekende grip.

Von Dutch 400

Een fraaie lak, vintage leer, veel chroom en ruige banden, dat is de kers op de taart van de vintage MASH modellen. We hebben het hier over de Von Dutch uitvoering van de 400cc MASH. Na het internationale succes van het prototype heeft SIMA en Von Dutch besloten om de Von Dutch 400 in een gelimiteerde oplage van 200 stuks op de markt te brengen. Veel Von Dutch artwork kenmerkt de motorfiets en hij is verder voorzien van veel custom onderdelen en accessoires.

Two Fifty 250

De geheel in Dirt Track stijl opgebouwde MASH Two Fifty is uitermate geschikt voor degene die net even wat meer vermogen wil. De 250cc 1-cilinder 4-taktmotor levert 20pk bij 7.500 toeren en heeft 5 versnellingen. De 250cc modellen hebben een langere wielbasis en de geometrie is vernieuwd. De Two Fifty heeft een upside-down voorvork die voorzien is van een zwarte coating en naast de verchroomde spatborden heeft hij een verchroomd cross stuur. Kan jij hem aan?

Seventy Five 125

Geheel vormgegeven volgens de Britse stijl maakt de Seventy Five overal een goede indruk. Zijn fraaie upside-down voorvork, korte spatbord, brede gespaakte wielen met zwarte velgen en comfortabele duozadel maken van de Seventy Five een classic pur sang! De vernieuwde Seventy Five heeft nu benzine injectie en een gecombineerd remsysteem (70% voor & 30% achter) om optimaal genieten van elke kilometer! Nieuw in het programma is de kleur Irish Green.

Seventy 125

Trendy met een vintage look, zo kan men de Seventy het beste omschrijven. Hij is betrouwbaar, stil en zuinig door zijn eenvoudige 1-cilinder 4-taktmotor. Standaard voorzien van een fraai mono-zadel met een lage zit (duozadel is optioneel leverbaar). Zijn retro kleurstelling van oranje met wit wordt onderstreept door het ‘checkered flag’ logo op de grote tank. De Seventy is uitermate geschikt voor houders van het A1 rijbewijs maar ook voor ‘herintreders’ die weer ouderwets willen motorrijden!